Volkswagen ID.4 – задньо- або повнопривідний кросовер компактного сегмента і, за сумісництвом, перший в історії німецького автовиробника повністю електричний SUV, що поєднує в собі виразний дизайн, просторий і практичний салон, а також сучасну технічну і технологічну “начинку”. Цей електромобіль адресований насамперед міським жителям, які бажають “доторкнутися до екологічно чистого транспорту”, однак при цьому вони не готові чимось жертвувати: ані універсальністю, ані рівнем комфорту, ані безпекою…
Світова прем’єра Volkswagen ID.4 відбулася наприкінці вересня 2020 року у цифровому форматі, але офіційному дебюту моделі передували численні витоки інформації та різноманітні тизери, тож переважна кількість інформації про новий електрокар була відома задовго до прем’єри.
Примітно, що за кілька місяців – у листопаді того самого року – німці представили електрокросовер і для китайського ринку, причому одразу у двох версіях – ID.4 Crozz і ID.4 X: виробництво першої ведеться на спільному підприємстві FAW-VW, а другої – на СП SAIC-VW. При цьому машини для Піднебесної відрізнялись від європейського варіанту не тільки візуальними штрихами, а й злегка збільшеною ємністю батарей.
Зовні Volkswagen ID.4 може похвалитися привабливим, вельми виразним, сучасним і гармонійним виглядом – пихатий передок із похмурим поглядом світлотехніки та масивним бампером, динамічний силует з коротким капотом, похилою лінією даху та рельєфними боковинами, підтягнута корма з витонченими ліхтарями, сполученими між собою горизонтальною поперечиною, скульптурними п’ятими дверима та акуратним бампером.
Варто зазначити, що “китайський” ID.4 Crozz загалом повторює модель у європейській специфікації, а ось ID.4 X має цілу низку відмінностей – змінені фари і ліхтарі, рельєфніші бампери та інший дизайн колісних дисків. Також потрібно мати на увазі, що у “китайських” ID.4 зарядний порт китайського стандарту GB/T, що не сумісний з іншими портами і для його переробки, наприклад, на CCS потрібно викласти ~2000$(станом на 2022 рік). Також мова меню тільки або китайська, або англійська.
Розмір і вага Volkswagen ID.4
У довжину Volkswagen ID.4 налічує 4584 мм, а його ширина і висота вкладаються в 1852 мм і 1631 мм відповідно. Міжосьова відстань у електромобіля простягається на 2771 мм, а його дорожній просвіт досягає дуже навіть значних 210 мм.
У спорядженому вигляді п’ятидверка важить від 1966 до 2224 кг залежно від версії, а її повна маса варіюється від 2480 до 2750 кг.
Габаритні розміри
Довжина, мм | 4584 |
Ширина, мм | 1852 |
Висота, мм | 1631 |
Вага, кг | від 1966 до 2224 |
Колісна база, мм | 2771 |
Дорожній просвіт, мм | 210 |
Об’єм багажника, л | 543 |
Інтер’єр ID.4
Усередині електричний кросовер зустрічає своїх мешканців царством сенсорів, оскільки аналогові кнопки тут відповідають виключно за роботу електросклопідіймачів і аварійної сигналізації, в той час як управління практично всіма другорядними функціями покладено на 10- або 12-дюймовий тачскрін медіасистеми, що красується по центру передньої панелі. Вдало вписуються в загальну картину і триспицеве мультикермо зі злегка усіченим у нижній частині ободом, і цифрова комбінація приладів із 5.3-дюймовим табло. Інтер’єр п’ятидверки скроєний виключно з добротних матеріалів, а дорогі версії мають оздоблення штучною шкірою і синтетичною мікрофіброю, яка на 20% складається з перероблених пластикових пляшок.
У салоні Volkswagen ID.4 обіцяно солідний запас вільного простору, який можна порівняти за розміром із кросоверами вищого класу. У передній частині застосовані ергономічні крісла з ненав’язливим бічним профілем, великою кількістю регулювань і підігрівом, а в “топових” комплектаціях – ще й з функцією масажу. До послуг пасажирів заднього ряду – комфортабельний диван, власний блок управління кліматичною установкою, підлокітник з підстаканниками і два роз’єми USB-C.
Електричний SUV може похвалитися багажником правильної форми, який у звичайному стані здатний вмістити до 543 літрів багажу. Двосекційна спинка другого ряду сидінь складається практично врівень з підлогою, що доводить обсяг вантажного відсіку до 1575 літрів.
Технічні характеристики VW ID.4
Для Volkswagen ID.4 заявлено чотири модифікації, причому три з них – задньопривідні:
– За замовчуванням машина комплектується одним електродвигуном, що генерує 109 кВт (148 кінських сил) і 220 Нм крутильного моменту.
– Наступна за ієрархією версія також має лише один електромотор, але його віддача становить 125 кВт (170 к.с.) і 310 Нм пікової тяги.
– Найпродуктивніший монопривідний варіант має у своєму арсеналі силовий агрегат, що розвиває 150 кВт (204 к.с.) і 310 Нм крутного моменту.
– “Топова” GTX-модифікація “озброюється” двома електродвигунами (по одному на кожній осі), сумарний потенціал яких налічує 220 кВт (299 к.с.) і 460 Нм пікової тяги.
Електрична частина і її характеристики
Версія | Батарея, кВт | Потужність, кВт/к.с. | Крутний момент, Нм | Розгін до 100, с | Макс. шв, км | Запас ходу WLTP, км |
Pure | 52 | 109/148 | 220 | 10,9 | 160 | 345 |
Pure Performance | 52 | 125/170 | 310 | – | 160 | 346 |
Pro | 77 | -/174 | 310 | – | 160 | 520 |
Pro Performance | 77 | 150/204 | 310 | 8,5 | 160 | 522 |
GTX | 77 | 220/299 | 460 | 6,2 | 180 | 480 |
На електричний кросовер встановлюється тягова літій-іонна батарея, доступна у двох варіантах ємності – 52 або 77 кВт∙год (у китайській специфікації – 85 кВт∙год), завдяки чому запас ходу на одній зарядці у нього варіюється від 345 до 522 км залежно від версії.
Динаміка, швидкість і заряд
З місця до першої “сотні” електромобіль прискорюється за 6.2-10.9 секунди, при цьому максимальна швидкість незмінна у всіх випадках – 160 км/год (обмежена електронікою).
Для повного поповнення електроенергії за допомогою 11-кіловатного пристрою знадобиться 7.5 годин, при цьому на “швидких терміналах” можна всього за 38 хвилин зарядити акумулятор з 5% до 80%.
Конструктивні особливості
В основі Volkswagen ID.4 лежить електричний модульний “візок” MEB, силова структура якого більш ніж на 90% виконана зі сталі високоміцних і надвисокоміцних марок. Електрокросовер забезпечується незалежними пружинними підвісками обох осей: спереду – класичними стійками типу МакФерсон, ззаду – багатоважільною архітектурою.
Машині належить рульове управління з рейковим механізмом і активним електричним підсилювачем. На передніх колесах п’ятидверки укладаються вентильовані дискові гальма, а на задніх – простіші барабанні пристрої (причому – незалежно від версії).
Комплектація
У початковій комплектації електрокросовер має: передні та бокові подушки безпеки, 18-дюймові легкосплавні колеса, повністю світлодіодну оптику, бокові дзеркала з електрорегулюванням і підігрівом, цифрову комбінацію приладів, медіацентр із 10-дюймовим екраном, аудіосистему із сімома динаміками, передній і задній парктроніки, а також інше сучасне обладнання.