ID.3. Початок.
Volkswagen ID.3 (Фольксваген ID.3) – задньопривідний електричний хетчбек класу “С”. Перше покоління моделі. Прем’єрний показ електрокара відбувся 9 вересня 2019 року на Франкфуртському автомобільному салоні.
ID.3 є першим автомобілем концерну, побудованим на модульній платформі MEB (нім. Modularer E-Antriebs-Baukasten), яка розроблена виключно для електрокарів. За задумом творців, ID. 3 є продовжувачем лінії VW Beetle і VW Golf як дійсно масових авто, будучи першопрохідцем у категорії відносно доступних електрокарів.
Платформа МЕВ передбачає оснащення ID. 3 плоскою батареєю, розташованою під днищем хетча; синхронний електромотор, одноступінчата коробка передач і силова електроніка інтегровані в задню вісь; рульову рейку і компресор кондиціонера компактно розташували спереду. Саме через розташування головних складових платформу МЕВ називають ще “скейтборд-платформою”.
Технічні характеристики
Електромотор видає 204 к. с. і 310 Нм крутного моменту. Варіантів батареї надається три: ємністю 45 кВт*год (за циклом WLTP хетчбек проїжджає на одному заряді 330 км), 58 кВт*год (420 км) і 77 кВт*год (550 км). Крутний момент передається на задні колеса. Динамічні показники версії з 58-кіловатною батареєю – 7.3 с до 100 км/год і максимальна швидкість у 160 км/год. Варто відзначити також ідеальний баланс (50/50) між осями, а також низький центр тяжіння (через розташування батареї), що в сумі має позитивно позначитися на керованості електрокара.
Версія | Батарея, кВт | Потужність, кВт/к.с. | Крутний момент, Нм | Розгін до 100, с | Макс. шв., км | Запас ходу за WLTP, км |
ID.3 Pure | 58 | 107/145 | 275 | 9,6 | 160 | 426 |
ID.3 Pure Performance | 45 | 110/150 | 310 | 8,9 | 160 | 351 |
ID.3 Pro Performance | 58 | 150/204 | 310 | 7,3 | 160 | 426 |
ID.3 Pro S | 77 | 150/204 | 310 | 7,9 | 160 | 526 |
Заряджати ID.3 з базовою батареєю можна 7.2-кіловатним чарджером змінного струму Type 2 (Mennekes) і 50-кіловатним постійного CCS Combo 2 (100-кіловатний для цієї версії – опція), версію із середньою – вже 11/100-кіловатними чарджерами, а версію з найбільш ємною батареєю – 11/125-кіловатними. 58-кіловатну батарею за максимальних 100 кВт потужності зарядного пристрою можна поповнити на заряд, достатній для 290 км запасу ходу. Зазначимо, що у китайських ID.3 можуть бути інші порти зарядки, наприклад, китайський GB/T, який переробляють під CCS.
Розміри ID.3
Габаритні розміри Volkswagen ID.3 зараховують його до компактного сегменту за європейською класифікацією: у довжину електромобіль досягає 4261 мм, завширшки – 1809 мм, у висоту – 1552 мм. Відстань між колісними парами налічує у п’ятидверки 2765 мм, а її дорожній просвіт становить 140 мм. У спорядженому стані хетчбек важить щонайменше 1719 кг, при цьому його вантажопідйомність варіюється від 416 до 541 кг залежно від модифікації.
Довжина, мм | 4261 |
Ширина, мм | 1809 (2070 з дзеркалами) |
Висота, мм | 1568 |
Вага, кг | 1772 |
Колісна база, мм | 2765 |
Дорожній просвіт, мм | 140 |
Об’єм багажника, л | 385 |
Салон ID.3 та інше
А внутрішній простір моделі має у своєму розпорядженні велику кількість площин на передній панелі, два дисплеї, один з яких (відповідає за мультимедіа, 10-дюймовий сенсорний) трохи розгорнутий у бік водія, а також відсутність центрального тунелю в класичному його розумінні (де розташувався б селектор КПП, натомість тут – кілька об’ємних ніш). Усі кнопки, окрім тих, що відповідають за привід бічного скла та “аварійку”, є сенсорними.
Завдяки великій кількості вільного простору (відносно авто з ДВЗ) оформлення інтер’єру носить назву Open Space. Задній ряд розрахований на трьох пасажирів, тоді як багажне відділення забезпечує 385 л простору.
Зовні ID.3 суттєво відрізняється від інших автомобілів лінійки Volkswagen. Насамперед завдяки відсутності фальшрадіаторної решітки, діодній окантовці головної оптики, з’єднаної між собою перемичкою з підсвічуванням(але така “фішка” буде не на всіх ринках), а також профілю з довгою колісною базою і короткими звісами.
Укомплектувати ID.3 можна 20-дюймовими колісними дисками (у “базі” – 18-дюймові), матричною головною оптикою, панорамним дахом, повним пакетом електронних помічників, проєкційним дисплеєм із функцією доповненої реальності, бездротовою зарядкою для смартфона, передніми кріслами з функцією масажу, а також аудіосистемою Beats.
R18 | R19 | R20 | |
Шина | 215/55R18 | 215/50R19 | |
Диск | 7.5 J x 18 | 7.5 J x 19 |
Відгуки реального власника з Німеччини:
За розмірами ID можна порівняти з Golf, але місця всередині набагато більше. Платформа дозволила рознести колеса по кутах, тож колісна база тут майже як у Passat. Місця багато і попереду, і ззаду. Але я б відзначив незвично високу підлогу через розташовану внизу батарею. Якщо пересісти сюди з того ж Golf, це відчувається.
Прилади майже всі електронні, звичайних кнопок майже не залишилося. Панель приладів перед кермом цифрова. Вона невелика, але добре читається. Медіа екран трохи повернутий до водія, це зручно. Що незвично: сенсорні клавіші склопідйомників. Водій може керувати і заднім склом, але для цього потрібно перемкнути режим тих самих кнопок на задній, і спочатку плутаєшся.
Що не дуже подобається у VW – багато глянцевих поверхонь, вони швидко покриваються відбитками пальців. Багажник під полицею невеликий, вантажити щось важке незручно, оскільки поріг досить високо розташований.
Я взяв одну з дорогих комплектацій. Це 204 кінські сили і батарея на 550 кілометрів (за паспортом). Реальний запас ходу взимку в місті становив 300-350 кілометрів, трасою в економічному режимі робив до 450, коли один раз ганяв у Ганновер (це поки що найдальша поїздка).