Передньо- або повнопривідний кросовер середньорозмірної категорії і, за сумісництвом, перший електромобіль в історії японського автовиробника, важковимовна назва якого цілком піддається розшифровці: bZ означає “beyond Zero” (“за межами нуля”), цифра означає клас (в даному випадку “D”), а літера X вказує на приналежність до сегмента SUV … Офіційну прем’єру свого першого масового електромобіля bZ4X компанія Toyota Motor провела 29 жовтня 2021 року в онлайн-форматі, а за кілька днів – 9 листопада – машина вперше постала перед широкою громадськістю в рамках спеціального заходу, проведеного в Японії. Електро-SUV, що став серійним втіленням представленого у квітні 2021-го на міжнародному Шанхайському автосалоні однойменного прототипу bZ4X Concept, було розроблено “з чистого аркуша” у співпраці з іншим японським автовиробником – Subaru.
Зовнішність електрокара намальована в новому дизайнерському напрямку марки, створеному спеціально для суббренду bZ, вигляд кросовер має привабливий, нарочито футуристичний, по-спортивному підтягнутий, неординарний і збалансований. Напористий передок із звуженими матричними фарами, “глухою” решіткою радіатора і масивним бампером, динамічний силует зі злегка загостреним “носом”, складною пластикою боковин і сильно заваленими задніми стійками даху, стильна корма з витонченими ліхтарями на всю ширину кузова, “гранчастою” кришкою багажника і рельєфним бампером – ззовні електромобіль своїми формами і обрисами точно чіпляє погляд.

Розмір і вага Toyota bZ4X
Це – представник середньорозмірного класу (він же “D-сегмент” за європейськими мірками) з відповідними розмірами: довжина – 4690 мм, висота – 1650 мм, ширина – 1860 мм. Колісна база автомобіля налічує 2850 мм, а його дорожній просвіт сягає 205 мм. У спорядженому вигляді маса п’ятидверки варіюється від 1970 до 2083 кг залежно від модифікації.
Довжина, мм | 4 690 |
Ширина, мм | 1 860 |
Висота, мм | 1 650 |
Вага, кг | 1 970 до 2 083 |
Колісна база, мм | 2 850 |
Дорожній просвіт, мм | 205 |
Об’єм багажника, л | 452 |
Інтер’єр Toyota bZ4X

Інтер’єр Тойоти bZ4X вирізняється красивим, сучасним і доволі своєрідним оформленням – піднятий над кермом і втоплений віртуальний “інструментарій” із 12.3-дюймовим табло, стильне триспицеве мульти-кермо (опційно його можна замінити справжнісіньким “штурвалом”, що обертається лише на 150 градусів в обидва боки), лаконічна центральна консоль із 8- або 12.3-дюймовим дисплеєм інформаційно-розважального комплексу та сенсорним блоком керування кліматичною установкою.
Салон електрокросовера п’ятимісний, причому за простором його можна порівняти з седанами D-класу (принаймні, так заявляють самі японці). У передній частині тут встановлені крісла з розвиненим бічним профілем, “інтегрованими” підголівниками, широкими інтервалами регулювань і підігрівом. На другому ряду – ергономічно спрофільований диван з відкидним підлокітником по центру, практично рівна підлога і власне управління “мікрокліматом”.

Технічні характеристики Toyota bZ4X
В активі електромобіля – місткий багажник, об’єм якого у звичайному стані становить 452 літри. “Гальорка” складається двома несиметричними частинами, утворюючи невелику сходинку, що більш ніж удвічі збільшує вантажний потенціал п’ятидверки.
Технічні характеристики для bZ4X заявлено дві модифікації на вибір, кожна з яких оснащується літій-іонною батареєю ємністю 71.4 кВт∙год: Базовій версії належить один електродвигун, що генерує 204 кінські сили і 266 Нм крутного моменту і приводить у рух виключно передню вісь. Такий автомобіль прискорюється з 0 до 100 км/год за 7.5 секунди, максимально набирає 160 км/год і може подолати 442-512 км (у міському режимі – до 686 км) на одній зарядці за циклом WLTP. Більш продуктивний варіант “хизується” двома електромоторами (по одному на кожній осі) з однаковою віддачею – 109 к.с. і 168 Нм пікової тяги, що забезпечує сумарний потенціал у 218 к.с. і 336 Нм. Прискорення до першої “сотні” в електрокара вкладається в 6.9 секунди, його “максималка” налічує 160 км/год, а “далекобійність” становить близько 415-460 (у місті – до 605 км) км за циклом WLTP.

Батарея і заряд
На повну зарядку батареї від звичайної домашньої розетки потрібно близько 19 годин, однак при використанні спеціального настінного блоку цей час можна скоротити до 6.5 годин. Ну а за допомогою “швидких” терміналів постійного струму потужністю 150 кВт на заповнення 80% заряду піде всього 30 хвилин. Конструктивні особливості в основі цього електромобіля Тойоти лежить модульна електрична платформа e-TNGA, спроєктована за сучасними канонами – вона має компактні уніфіковані моторні модулі, що мають вбудовані інвертори і редуктори. Тяговий акумулятор у електрокросовера розташовується під підлогою та інтегрований у силову структуру кузова, ключові деталі якої виконані з високоміцної сталі гарячого штампування.

Підвіска
Машина оснащується незалежними підвісками спереду і ззаду з пасивними амортизаторами і стабілізаторами поперечної стійкості: спереду – це стійки типу МакФерсон, ззаду – конструкція на подвійних поперечних важелях. Штатно модель bZ4X оснащується рульовою системою рейкового типу з електричним підсилювачем управління, проте у вигляді опції можна обладнати кермовим механізмом з керуванням “по дротах” (тобто механічний зв’язок керма з колесами відсутній). Всі колеса п’ятидверки вміщують вентильовані дискові гальма, що працюють укупі з різними сучасними асистентами.
Комплектацїі
– У базову комплектацію п’ятидверки входять: сім подушок безпеки, ABS, ESP, двозонний клімат-контроль, повністю світлодіодна оптика, адаптивний круїз-контроль, 18-дюймові легкосплавні колеса, медіацентр із 8-дюймовим екраном, камера заднього виду(не HD), аудіосистема з шістьма динаміками, а також інші сучасні опції.
– Найбільш “нафарширований” автомобіль може похвалитися: віртуальною комбінацією приладів, 20-дюймовими колесами, HD камерами кругового огляду, медіацентром з 12.3-дюймовим дисплеєм, електроприводом п’ятих дверцят, підігрівом та вентиляцією передніх крісел, бездротовою зарядкою для гаджетів, обігрівом лобового скла, “музикою” JBL з дев’ятьма колонками та іншими “фішками”.
Електрична частина і її характеристики
Версія | bZ4X 2WD Basic | bZ4X 2WD Medium | bZ4X 4WD Pro |
Батарея, кВт | 50,3 | 66,7 | 66,7 |
Потужність, кВт/к.с. | 150/204 | 150/204 | 160/218 |
Крутний момент, Нм | 266 | 266 | 336 |
Розгін до 100км/год, с | 7,5 | 7,5 | 6,9 |
Максимальна швидкість, км/год | 160 | 160 | 160 |
Привід | передній | передній | повний |
Запас ходу за NEDC, км | 400 | 615 | 560 |
Шини і диски
R18 | R20 |
235/60 | 235/50 |