Renault ZOE – це електричний автомобіль виробництва французької компанії Renault. Він був представлений вперше на Женевському автосалоні в 2012 році і став одним з перших доступних електромобілів в Європі.
Версія ZE
Салон Renault ZOE
У салоні Renault ZOE – на стику “іграшки” Twizy і “серйозного автомобіля” Fluence. Загальне облаштування салону нагадує європейський Clio: єдина передня панель із діагональним “розчерком”, у центрі якої встановлено пластину з сенсорним дисплеєм 7”, дефлекторами вентиляції, блоком клімат-контролю. На перший погляд, блок “клімату” ідентичний багатьом моделям Renault, але варто придивитися – і одразу помітна відмінність: усередині регулятора інтенсивності обдуву встановлена кнопка ввімкнення кліматичного таймера, що став уже практично “обов’язковою програмою” для кожного електромобіля. Дістатися до таймера “клімату” можна і через основне меню сенсорного дисплея системи “R-Link”. Поруч також помітний таймер зарядки: перший дає змогу прогріти або охолодити Renault ZOE до початку поїздки; другий контролює ввімкнення зарядки АКБ електрокара тільки у встановлені години (зазвичай у нічний час, коли діє знижений тариф на електроенергію). Крім цього, тут можна знайти діаграму розподілу потоків енергії: витрати на кондиціонер, потік енергії до електромотора під час розгону або рекуперації (повернення енергії в АКБ) під час уповільнення. Також присутній графік економічності їзди з виставленням загального бала, цифрами загальної витрати та економії енергії. Плюс традиційні функції “просунутої” системи мультимедіа: під’єднання телефону через Bluetooth для прослуховування музики і дзвінків, картинка з камери заднього виду, навігація по Україні.
Внутрішній простір автомобіля досить просторий і зручний, місця в салоні достатньо для сім’ї з двох дорослих людей і двох дітей, включно з дитиною в автомобільному кріслі для перевезення. Крім того, присутній непоганий багажний відсік на 338 літрів.
Для економії енергії є режим “ЕСО”, який обіцяє +10% пробігу, проте трохи обрізає динаміку розгону та максимальну швидкість (до 95 км/год) – у місті це не надто помітно. А от те, що режим “ЕСО” обрізає потужність кондиціонера, влітку вже помітно.
Технічні характеристики
Перша Renault ZOE має батарею ємністю 22 кВт·год(літій-іон, 192 комірки, 12 модулів, 290 кг), що забезпечує дальність ходу до 210 км згідно циклу NEDC. Автомобіль оснащений електромотором Continental (Q210) потужністю 88 кВт (65 к.с.) і 220 Н·м, який дозволяє розвивати максимальну швидкість до 135 км/год. За таким двигуном ZE може прискорюватись з 0 до 100 км/год за 13,5 секунди.
Renault ZOE має роз’єм Type 2 (або Mennekes). Цей тип роз’єму можна підключати як до однієї, так і до трьох фаз. Домашні станції розвивають до 22 кВт, а спеціальні зарядні установки – до 43,5 кВт.
Зарядка займає від 6 до 9 годин (16 А, однофазний, 3 кВт), 1 годину (32 А, трифазний, 22 кВт) або півгодини (63 А, трифазний, 43 кВт). Для зарядки авто дуже важливе правильно зроблене заземлення, на станціях без нього авто може не заряджатись!
У березні 2015 року дебютувала версія з двигуном R240 потужністю 88 к.с. (65 кВт) 220 Н·м та також дозволяє розвивати максимальну швидкість 135 км/год. Максимальний пробіг при тому ж акумуляторів збільшується до 240 км згідно циклу NEDC.
Розміри Renault Zoe
Довжина, мм | 4084 |
Ширина, мм | 1730 |
Висота, мм | 1562 |
Вага, кг | 1470 (1480 кг ZE-40) |
Колісна база, мм | 2588 |
Об’єм багажника, л | 338 |
Версія ZE-40
У січні 2017 року було представлено оновлену ЗОЕ, яка має батарею ємністю 41 кВт·год. Автомобіль оснащений базовим електромотором R75 потужністю 57 кВт (77 к.с.) і має також версії з двома потужнішими двигунами R90 та Q90. Різниця між ними у потужності R90 розвиває 92 к.с., а Q90 — 88 к.с. (обоє видають 220 Н·м). Ключова різниця між ними — штатний зарядний пристрій Chameleon. На R90 він здатний заряджати батарею потужністю до 22 кВт, а на Q90 — до 41 кВт. Відповідно, модель із буквою Q заряджається набагато швидше. Електромотор, застосований на Q90, менш ефективний, і запас ходу з ним становить лише 370 км в циклі NEDC. R90 може проїхати 403 км в циклі NEDC. ZE-40 може прискорюватись з 0 до 100 км/год за 9,5 секунди.
Модель | Батарея, кВт | Двигун, потужність, к.с. | Крутний, Н*м | Розгін, сек | Запас ходу WLTP/NEDC, км |
ZE | 22 | Q210/88 | 220 | 13.5 | 175/210 |
ZE (з 03.15) | 22 | R240/88 | 220 | 13.5 | -/240 |
ZE-40 (з 01.17) | 41 | R75/77 | 210 | – | – |
ZE-40 | 41 | R90/92 | 220 | 9.5 | -/403 |
ZE-40 | 41 | Q90/88 | 220 | 9.5 | -/370 |
ZE-40 (з 01.18) | 41 | R110/109 | 225 | – | 300/- |
ZE-50 (з 06.19) | 52 | R135/135 | 245 | – | 390/- |
Зараз виробники вказують пробіг згідно циклу WLTP, бо NEDC не точно враховує сучасні умови пробігу. Тому у реальності Renault ZOE ZE-40 проїжджає на повному заряді акумулятора приблизно 300 км: у місті, за умови плавної їзди, невисокої швидкості – трохи більше 300 км; на трасі, за умови постійної їзди з високою швидкістю (близько 100 км/год) – трохи менше 300 км. Це інформація зі слів власника. Зимовий запас ходу дорівнює 200 км – з урахуванням усіх негативних чинників зими і витрат енергії на обігрів салону.
У березні 2018 року на автосалоні в Женеві представили модернізовану модель. Замість двигуна R90 на електрокарі Zoe з’явився двигун R110 потужністю 108,8 к.с. і 225 Н·м. Також заявлено, що Zoe R110 буде першим електрокаром марки, який пройде сертифікацію за всесвітнім стандартом гармонізованого циклу WLTP. За попередніми оцінками, запас ходу хетчбека в цьому циклі складе 300 км.
Renault Zoe 2018 модельного року оснащується мультимедійною системою R-LINK Evolution із підтримкою Android Auto, яка дозволяє відображати на мультимедійному екрані автомобіля мобільні застосунки Android, які підходять для роботи під час руху (включаючи Waze, Deezer, Spotify, TuneIn, Skype, Messenger, Audible і багато інших програм, доступних у Google Play Store).
“40-ка” важча за звичайну модель на 10 кг – 1 480 кг.
У комплектації Renault ZOE присутні такі опції, як електронний дисплей із системою навігації, камера заднього виду, датчики паркування, автоматичний клімат-контроль, підігрів сидінь і руля, а також додаткові системи безпеки, такі як система контролю стійкості та система екстреної автоматичної зупинки.
Версія ZE-50
У червні 2019 року Renault анонсував нову Zoe з батареєю на 52 кВт·год, збільшивши дальність до 390 км згідно з циклом WLTP. Поставляється хетчбек з електродвигуном R135 потужністю 100 кВт (135 к.с.) 245 Н·м і швидшою зарядкою, що забезпечує можливість постійного струму 50 кВт.