Nissan Leaf — перший по-справжньому масовий електромобіль, продаж якого почався по всій земній кулі. Під цілком звичайною зовнішністю ховається ніссанівська платформа V (яку хетчбек ділить, скажімо, з кросовером Juke) і начинка, розроблена з нуля. Основний агрегат її – розташований під капотом електродвигун, що розвиває 80 кВт (107к.с.) та 280 Нм. Живиться він від літій-іонної батареї ємністю 24 кВт (30кВт з 2015). При вазі в 300 кг і розташуванні під підлогою салону вона визначає низький центр тяжіння і, як наслідок, непогану керованість. Максимальна швидкість становить 145 км/годину. Повністю зарядженої батареї перших серійних екземплярів вистачало на 200 км (за, малореальним, японським вимірювальним циклом JC08), надалі запас ходу було збільшено. У Leaf два гнізда для зарядки – якщо грубо, то звичайна розетка (роз’єм Type 1 J1772) та спеціальний роз’єм CHAdeMO. Від звичайної мережі батарея повністю заряджається за 8 годин. Відновлення ємності до 80% на спеціальній станції швидкої підзарядки (480 В) займає близько 30 хвилин.
Nissan Leaf (ZE0)
У грудні 2010 року Nissan Leaf (ZE0) став доступним для масового споживача в Японії. Модель була представлена у двох комплектаціях: базовій X та топовій G. Серед штатного обладнання, встановленого на всі автомобілі, значилися навігаційна система Carwings, система курсової стійкості, безключовий доступ, задній спойлер, легкосплавні диски на 16 дюймів. Версію G можна було відрізнити за наявності сонячної панелі на даху, камери заднього виду, круїз-контролю, аудіосистеми із шістьма динаміками замість чотирьох, системи безконтактної оплати платних доріг, шторки у багажному відсіку.
Оновлення 2012 року. AZE0.
Новий двигун
У листопаді 2012 року з’явилася оновлена версія Leaf (AZE0). Силова установка стала на 30% меншою за розміром та на 10 кг легшою. Споряджена маса автомобіля зменшилася вже на 80 кг. Оновлений двигун (EM57, попередній в ZE0 – EM61) переналаштували на більш чуйну роботу та бадьоре прискорення, підвіску допрацювали під легший кузов.
Тепловий насос
Крім цього, Nissan забезпечив більш економічну роботу системи опалення салону(тепловий насос та електричний фен у системі опалення салону, крім найпростішої S комплектації) та підігріву сидінь, підвищив ефективність рекуперативного гальмування(режим “B” посиленої рекуперації енергії, крім комплектації S), змінив налаштування кермового керування. Пробіг на одній зарядці збільшився на 14% – до 228 км. Розмір багажного відсіку виріс на 40 л (до 370 л), оскільки новий модуль зарядки AC-DC став компактнішим і він був перенесений з багажника під капот. Верхня комплектація G отримала нові 17-дюймові диски, у списку опцій з’явились система кругового огляду, аудіосистема Bose з низьким енергоспоживанням, іонізатор. Обігрів керма та сидінь у всіх комплектаціях AZE0.
Інше
Можливість простої заміни PDM зарядного модуля змінного струму 3,3 кВт на американський/європейський на 6,6 кВт. Актуально для японських машин та “американців” без роз’єму швидкої зарядки Chademo, де завжди ставився pdm на 3,3 кВт. На “американцях”, якщо встановлено порт швидкого заряджання CHADEMO, то зарядний модуль йде на 6,6 кВт. Склад обладнання був загалом переглянутий, з’явилася доступніша комплектація S.
Нова батарея 30кВт
Грудень 2015 року приніс чергову низку удосконалень. На всі версії тепер встановлюється система стеження за смугою руху та екстреного гальмування. А головне – у покупця з’явилася можливість вибрати ємність батареї: крім 24 кВт пропонується літій-іонна батарея ємністю 30 кВт, при цьому за рахунок використання нових елементів вона має такий самий розмір, як і колишня. Нова версія допускає пробіг без заряджання до 280 км (виміряно в циклі JC08). Гарантійний термін служби батареї 30 кВт заявлений виробником у 8 років або 160 тис. км, а на батарею 24 кВт надається гарантія у 5 років або 100 тис. км. Компанія Nissan взяла на себе зобов’язання безкоштовно відремонтувати або замінити акумулятор, який вийшов з ладу в цей період. Варто зауважити, що старі Leaf першого покоління сильно падали в ціні при перепродажі і першою причиною тому, було саме значне зношування батареї.
Ексклюзивні версії Nissan Leaf
Протягом усього випуску з 2010 по 2017 рік серійний Nissan Leaf з кодовим позначенням ZE0 не зазнав жодного втручання в дизайн інтер’єру, змінювалося лише фарбування кузова. Було випущено кілька спеціальних версій. Спортивна Aero Style відрізнялася пластиковим обвісом та денними ходовими вогнями LED. Ювілейна X 80th Special Color Limited прославляла спадщину компанії Nissan спеціальним забарвленням кузова: Deep Maroon, Sun Flare Orange, Aurora Flare Blue Pearl та Brilliant White Pearl – у цих кольорах раніше випускалися культові GT-R та Fairlady Z, а також забезпечені головним світлом LED та акцентами “під бронзу”. Пакет покращеного обладнання Thanks Edition був випущений восени 2016-го на честь пройденого рубежу 200 тисяч екземплярів Leaf, проданих по всьому світу.
Лайфхаки з використання
Цоколі ламп
- передні фари Н13
- протитуманки Н11
- підсвітка номера W5W
Щітки склоочисні:
В оригіналі у щітках можна купувати і замінювати тільки резинки, але існують також повноцінні замінники.
- перед
Щітки різної довжини 650мм та 400мм. Код резинок можна взяти від Honda 76622-STK-A02 (650мм) і 76632-STK-A02 (400мм). Повноцінний замінник Bosch AEROTWIN AR653S 650/400.
- зад
Повноцінний замінник Denso 300, Bosch 260.
Олива в редуктор
Оригінальна олива в редуктор Nissan ATF Matic S (999MPMAT00S), заміна XADO Atomic Oil ATF VI, дехто лиє трансмісійну оливу 80W90(але ми не рекомендуємо).
Заміну оливи виробник не регламентує.
Об’єм бачка склоомивача 2.5л
Колеса
R16 | R17 | |
Шина | 205/55/16 | 215/50/17 |
Диск | 6,5Jx16 | 6,5Jx17 |
Схема кріплення (PCD) | 5×114,3 | 5×114,3 |
Вильот (ET), мм | 40 | 45 |
Діаметр центрального отвору (DIA), мм | 66,1мм | 66,1мм |
Різьба гайки | М12х1.25 | М12х1.25 |
Динаміки
Діаметр передніх та задніх динаміків 6.5”(16,5см)
Акумулятор 12В
Потрібна будь яка батарея на 45 А*г, плюсова клема справа (якщо дивитись на акумулятор клемами до себе), приблизні габарити 238х129х227мм.
Рекомендації по ходовій частині
Так як багато ліфів приїзджають з пробігом, вони часто потребують ремонту ходової частини. Ось декілька рекомендацій.
- Якщо клацає при переключенні D/R, як правило, допомагає змащення густою змазкою зубців вала передніх коліс. До речі, це офіційна рекомендація Nissan.
- Сайлентблоки, втулки переднього важіля (ричага) і інші деталі на зад та перед виробляє багато українських виробників, наприклад bcguma, vtulka, polycraft і інші.
Амортизатор задньої кришки багажника
Якщо вийшов з ладу амортизатор задньої кришки багажника, то його можна замінити на такий від Skoda Octavia Combi 40см і 550Нм, вони вище піднімає кришку.
Кермова рейка
Якщо потрібно купити кермову рейку, потрібно мати на увазі, вони відрізняються діаметром вала для європейського ліфа та американського. Код кермової рейки європейської версії 3NL2AL2, американської 3NBOBVB.
Кондиціонер
У ліфі використовується фреон HFC134a.
Об’єм 450г для комплектації S
Об’єм 850г для комплектації SV/SL
Заглушка в бампері для транспортного гака
Цю заглушку можна замовити б/в або надрукувати на 3D принтері, якщо є така можливість.
- код заглушки замовлення 622A0-3NF0A
- 3D модель заглушки (в архіві 7Z)
Параметри транспортного гака
Діаметр різьби 24мм, крок різьби 3мм.