Hyundai IONIQ electric – повністю електричний хетчбек, оснащений переднім приводом. Автомобіль має п’ятидверний кузов. Одночасно в салоні може перебувати до п’яти людей, включно з водієм. Модель відрізняється підвищеною енергоефективністю та місткою батареєю, яка забезпечує покращений запас ходу. Ще однією особливістю Hyundai IONIQ electric є оптимізована аеродинаміка, яка позитивно позначається на динамічних властивостях автомобіля. Цей електрокар є вибором водіїв, які бажають економити на кожному кілометрі, не жертвуючи комфортом та «руховими» особливостями транспортного засобу. Вперше автомобіль представили в Женеві на початку 2016 року.
Комплектації
Модель представлена на ринку у трьох комплектаціях: Comfort, Premium, Top.
Початкова комплектація, наприклад, оснащується наступними опціями:
- 7 подушок безпеки;
- клімат-контроль;
- мультимедіа-система з 8-дюймовим екраном;
- індикатори дощу та світла;
- кріплення дитячих сидінь Isofix;
- три режими руху (Eco, Normal, Sport);
- кнопка запуску двигуна;
- проекційні фари;
- світлодіодні задні фари;
- атермальне скло.
Особливості комплектації Premium:
- підігрів сидінь;
- обігрів батареї для надійної експлуатації взимку;
- бездротова зарядка мобільних пристроїв;
- підігрів керма;
- обмежувач швидкості;
- задній парктронік;
- система адаптації теплового насосу.
Деякі функції топової комплектації електрокара:
- система відслідковування дорожньої розмітки (LKAS);
- вентиляція передніх сидінь;
- система відслідковування «сліпих» зон (BSD);
- автономне екстрене гальмування (AEB);
- круїз-контроль інтелектуального типу;
- хромована радіаторна решітка.
Вище було згадано про три режими руху: Eco, Normal, Sport. Режим Eco передбачає обмеження максимальної швидкості та знижену чутливість до прискорення. Режим активують, коли є необхідність економити заряд акумулятора. Режим Normal не має ніяких обмежень. У режимі Sport автомобіль «дозволяє» водієві витрачати заряд більш активно, не створюючи перепони при розгоні та русі на великій швидкості.
Інтер’єр та екстер’єр
Автовиробник попрацював над практичністю автомобіля. Внутрішній простір використано більш раціонально, що гарантує комфорт як водієві, так і пасажирам. Покупець може вибрати нові варіанти шкіряного оздоблення салону, а також з’явилася блакитна підсвітка центральної консолі. Hyundai IONIQ electric має спортивне кермо, на якому встановлені клавіші дистанційного керування багатьма опціями електрокару.
Центральна консоль оснащена великим відсіком для перевезення особистих речей (об’єм – 3 літри). За допомогою центральної консолі можна зручно перемикати режими руху. Також тут можна активувати електричне стоянкове гальмо.
Екстер’єр, тобто зовнішній вигляд автомобіля, характеризують як «динамічний». Аеродинамічний передній бампер відмінно поєднується з сучасними формами всього автомобіля, надаючи йому спортивних ноток. Коефіцієнт аеродинамічного опору автомобіля – 0,24. Денні ходові вогні розташовані у блоці з повітрозбірником. Спереду знаходяться LED-вогні, які сприяють енергоефективності, адже тратять значно менше заряду, ніж класичні «галогенки». Розмір передніх та задніх шин: 205/60 R16. Розмір передніх та задніх колісних дисків: 6.5 J x 16.
Розміри моделі Hyundai IONIQ
Довжина, мм | 4470 |
Ширина, мм | 1820 |
Висота, мм | 1450 |
Вага, кг | 1495-1880 (від маси без навантаження до повної) |
Кліренс, мм | 140 |
Колісна база, мм | 2700 |
Двигун, динамічні властивості
Hyundai IONIQ electric оснащується надійним електродвигуном з потужністю 136 кінських сил (100 кВт). Крутний момент – 295 Н⋅м. Максимальна швидкість електрокара відносно невелика – 165 км/год. Розгін до 100 км/год займає 9,7 секунд.
За стандартної манери водіння автомобіля одного заряду батареї вистачає на 294 км руху (за стандартами WLTP).
Про батарею hyundai IONIQ electric
Потужність акумулятора у Hyundai IONIQ electric – 28 кВт*год. Це надійний та компактний літій-іонний полімерний акумулятор, який має невелику масу. Батарея має вбудовану систему підігріву, яка забезпечує високу швидкість заряджання навіть за низьких температур. Акумулятор оснащений системою активного повітряного охолодження.
Автовиробник вирішив розмістити батарею в нижній частині автомобіля. Завдяки такому рішенню IONIQ відрізняється покращеним розподілом маси і, відповідно, покращеною керованістю. Невеликі габарити акумулятор дозволяють економити простір всередині автомобіля.
Зарядку можна проводити пристроєм змінного струму та постійного. У першому випадку процедура заряджання акумулятора до 80% при 7,2 кВт триває орієнтовно 6 годин. При використанні пристрою постійного струму заряджання при 100 кВт до 80% триває 54 хвилини. Напруга – 319,4 В. У європейській версії використовуються роз’єми “повільної зарядки” Type 2 (Mennekes – IEC 62196) та “швидкої зарядки” CCS Combo 2.
Часті проблеми, з якими стикаються власники
Розглянемо «болячки», на які найчастіше скаржаться власники цього електрокару. Відзначимо, що це не означає, що Hyundai IONIQ electric – невдала модель, адже періодично з проблемами стикаються всі автолюбителі.
Для початку згадаємо, що в 2021 році автовиробник відкликав партію автомобілів через те, що вони у певний момент самостійно прискорювалися за увімкненого режиму Eco. У Hyundai заявляли, що причиною виникнення проблеми може бути погіршення стану електричного заземлення, яке спричиняє помилку зв’язку мережі контролерів.
Інколи виникає проблема з помпою системи охолодження. У такому випадку авто інформує про несправність індикатором неправильної роботи системи EV.
Ще одна несправність, яка виникає у цих авто, – блокування порту зарядки. Після підключення до цього порту відбувається автоматичне блокування, і лише через деякий час починається безпосередньо сама процедура зарядки.
У цілому ж, ця модель є надійною, не викликає проблем, а нюанси виникають лише через довгий час після початку експлуатації. Важливо пам’ятати, що IONIQ відрізняється хорошою ремонтопридатністю, тому більшість неполадок можна усунути швидко та «безболісно».