
Audi Q4 e-tron вперше був показаний як близький до серійного концепт-кар на Женевському автосалоні у 2019 році. Серійний транспортний засіб було створено в рамках групи середніх позашляховиків Volkswagen, на спільній платформі MEB зі спорідненими моделями Škoda Enyaq iV та Volkswagen ID.4. Позиціонується в тому, що Audi називає “серцем ринку”, сегменті компактних позашляховиків, його довжина 4,58 м трохи коротша, ніж у Audi Q5, хоча Audi стверджує, що Q4 e-tron пропонує порівнянний внутрішній простір. Передні звіси відносно короткі – 86 см, що дозволяє створити колісну базу 2,76 м, зберігаючи при цьому більш компактні габаритні розміри.
Екстер’єр та салон
Значна частина дизайну екстер’єру, наприклад, спойлери перед передніми колісними арками, задній спойлер або решітки під фарами, була розроблена з урахуванням аеродинаміки автомобіля. Коефіцієнт аеродинамічного опору Q4 e-tron досягає 0,26 у версії Sportback, який погіршується до 0,28 для моделі зі звичайною лінією даху. На вибір пропонуються колеса розміром від 19 до 21 дюйма.

Серед опцій – головний дисплей доповненої реальності та інформаційно-розважальний екран діагоналлю 11,6 дюйма (29 см), яким можна керувати за допомогою голосових команд.
Просторий салон без центрального тунелю. Задній ряд сидінь на 7 см вищий за передній.
Багажник вміщує 520 л простору, який збільшується до 1 490 л при складанні сидінь другого ряду (40:20:40), тоді як версії Sportback отримують 535/1 460 л.

Комплектації та ринки Audi Q4 e-tron
Європа
Вихід на європейський ринок відбувся у червні 2021 року, з базового Q4 35 e-tron, Q4 40 і Q4 50 e-tron quattro. У липні 2021 року Audi почала пропонувати менш потужну повнопривідну версію – 45 e-tron quattro. Моделі Sportback з’явились наприкінці літа.
Дві спеціальні моделі “Edition” доступні на старті продажів у всіх повнопривідних версіях на 6 195 євро дорожче відповідно, пропонуючи синє або сіре забарвлення, а також додаткові зміни в екстер’єрі.
Північна Америка
Q4 e-tron прибув до США наприкінці 2021 року для 2022 модельного року. У США початковою моделлю був Q4 40 e-tron – таким чином, на американському ринку були запропоновані виключно моделі з більшим акумулятором 77 кВт-год.
За оцінками EPA, запас ходу двомоторного Q4 50 становить 388 км.
Китай
Для китайського ринку Q4 e-tron збирається на заводі FAW-Volkswagen у Фошані. Виробництво Q4 e-tron Sportback розпочалося на заводі у Фошані в листопаді 2023 року.
Версія | 35 e-tron | 40 e-tron | 45 e-tron | 50 e-tron |
Батарея, кВт | 55/52 | 82/77 | 82/77 | 82/77 |
Потужність, кВт/к.с. | 125/168 | 150/200 | 195/261 | 220/300 |
Крутний момент, Нм | 310 | 310 | 425 | 460 |
Розгін до 100км/год | 9 | 8.5 | 6.9 | 6.2 |
Макс. швидкість, км | 160 | 160 | 180 | 180 |
Привід | задній | задній | повний | повний |
Запас ходу за WLTP, км | 341 | 520 | 490 | 485 |
Технічні характеристики Audi Q4 e-tron
Трансмісія
Моделі з заднім приводом (RWD) використовують безщітковий синхронний двигун постійного збудження з водяним охолодженням, розташований уздовж задньої осі, що виробляє до 150 кВт (201 к.с.) потужності та 310 Нм крутного моменту і обертається зі швидкістю до 16 000 об/хв. Двигун з’єднаний з 1-швидкісною трансмісією з фіксованим передавальним числом 13:1 і зазвичай працює з ККД “значно вищим за 90 відсотків”.
Двигун, трансмісія та силова електроніка (перетворювач постійний/змінний струм) разом утворюють компактний приводний блок, який важить близько 90 кг.
Для повнопривідної моделі quattro додатковий асинхронний двигун встановлюється на передній осі, забезпечуючи додаткову потужність до 75 кВт (101 к.с.) з 14 000 об/хв, коли це необхідно. У більшості ситуацій передній двигун не вмикається, щоб підвищити загальну ефективність. Його 1-ступінчаста передача зафіксована з передавальним числом 10:1, тоді як задній двигун в моделях AWD працює з передавальним числом 11,5:1.
Під час гальмування задньопривідні моделі можуть рекуперувати енергію з силою до 0,15 g і до 0,3 g у повнопривідних моделях, що еквівалентно до 145 кВт (194 к.с.) потужності.
Ротор і статор електродвигунів виробляються на заводі Volkswagen Group Components в Зальцгітері, а збираються в Касселі, де також виготовляється 1-ступінчаста коробка передач. Для китайського ринку компоненти електроприводу виробляються в Тяньцзіні.
Батарея
Батарея складається з літій-іонної акумуляторної батареї з рідинним охолодженням, яка містить 10 або 12 модулів, що містять окремі елементи батареї в алюмінієвому корпусі. Менша батарея має ємність 55 (використовується 52) кВт-год, а більша – 82 (використовується 77) кВт-год і важать 350 кг та 500 кг відповідно.
У той час як акумуляторна система збирається на заводах Volkswagen Group, нікель-марганцево-кобальтові (NMC) акумуляторні елементи отримуються від таких постачальників, як LG Energy Solution і CATL. Для заводу в Цвікау акумуляторні елементи, попередньо зібрані в модулі на заводі LG у Вроцлаві, доставляються потягом, щоб потім бути зібраними в батареї в Брауншвейгу.
Audi стверджує, що за ідеальних умов заряджання на громадському зарядному пристрої постійного струму потужністю 125 кВт акумуляторний блок ємністю 82/77 кВт-год може зарядитися з 5 до 80 відсотків за 38 хвилин.
Розміри Audi Q4 e-tron
Довжина, мм | 4 588 |
Ширина, мм | 1 865 |
Висота, мм | 1 632 |
Вага, кг | 1 890-2 210 |
Колісна база, мм | 2 764 |
Дорожній просвіт, мм | 210 |
Об’єм багажника, л | 520 |